HTML

facebook

jay's workout

Edzés és kajanapló . Fegyencedzés, kettlebell, utcai edzés, irányított böjt és egyebek.

Metálocska

nőies edzés igényesen. 

metálos Workout Girl

Utolsó kommentek

mi történt eddig, jaj?

jayworkout 2014.04.04. 16:14

nana

segítség a kedves olvasóimnak:
EDZÉSRŐL SZÓLÓ RÉSZ:
_______________________

 

legutóbbi helyzetjelentő cikkem a sziasztok, dagi vagyok, csak most bazi erős.

legutóbbi programom március 31-el véget ért. tehát ugorjunk oda, ahonnan kezdődött. 

január vége, meglátogattam egy kedves barátomat, aki egy

diplomás filozófus BARBÁR

Zsóti.jpg

és ahhoz képest, hogy milyen agresszív vadállatnak kéne lennie a sztereotípia szerint, egy óriás gyermek kedvessége veszett el benne. 

na szóval, mondtam neki, hogy 

haló, én is barbár akarok lenni

állítsunk már össze egy edzéstervet ketten, aminek két lényeges tényezője van:

- segítse elő a 3 speciális képességet, amit szeretnék 

  • egylábas guggolás kettlebellel (egyre nagyobbal, nyilván)
  • egykezes húzódzkodás
  • támaszmérleg

- növelje nekem a lehető legnagyobb izomtömeget, március végéig

felbontottuk a tervet 2 x 6 hétre. 

elneveztem az egész bulit 

ismerkedés a súlyok világával -ciklusnak.

 

a lényeg:

heti 2 súlyzós nap, 3 képesség nap. 

súlyzós: hétfő, szerda

egész testet átmozgató mindkettő, különböző gyakorlatokkal

saját testsúlyos képesség: kedd, péntek, szombat 

pihenő: csütörtök, vasárnap

2 hét: 2 x 15 ismétlés (gyakorlatok megismerése, rávezetés)
2 hét: 2 x 10 ismétlés (gyurma)
2 hét 2 x 5 ismétlés (erő, aratás)

aztán mikor lement a 6 hét, új variációi a gyakorlatoknak.

belekóstoltam a gyurmázó világba, mindenféle gyakorlattal. bizony, még bicepsz hajlításokat is végeztem :D :D :D nevetséges, mi?

szerintem meg érdemes kísérletezni, kipróbálni mindent. 

kedves emberkék, szeretném leszögezni, hogy nem azért osztottam meg ezt az edzéstervet, hogy kövessétek. ez rám volt szabva. nem Rád. méééééég mindig arra bíztatok mindenkit, hogy saját edzéstervet írjon magának.

 

a leglényegesebb lényeg:

lement a program, nagyon tetszett. megmondom őszintén, a súlyzós gyakorlatok közül nekem csak az erőemelés alap fogásnemei jöttek be igazán. ami megmarad most már az edzésemben. mellé rövid kis magyarázatokat adok, azoknak a fegyencedzőknek, akik máig úgy gondolják, hogy a súlyok természetellenesek.

a brutál egész testet erősítő gyakorlatok.

az eredményeimet közlöm pirossal, 2 hónap edzés után (amiben nem volt max. közeli gyakorlás soha!)
jelenlegi testsúlyom: 84 kg.

elemelés

a súlyzós gyakorlatok királya. ez az a dolog, ami a teljes testedet igénybe veszi. nincs még egy ilyen a világon. semmivel nem tudod kiváltani a saját testsúlyos edzésben.

IMG_7848.JPG

természetességi faktor:
- mész az utadon a hegyen, de azt elzárja egy nagy, legalább száz kilós szikla. arrébb kell rakni, ha nem akarsz éhen halni.
- a barátodra rádőlt egy fa, meg kell menteni az életét. fel kell emelni és arrébb tenni azt a fát.
- a barátnőd megkér, hogy segíts felvinni az anyukájának a szekrényét a harmadik emeletre. fel kell emelni, igen. 
- mindent fel kell emelni. ha kemény vagy, az autót is te magad teszed arrébb

első próbára maximum: 110 kg |
új rekord: 130 kg

 

felvétel + elölguggolás

én ezt a két gyakorlatot együtt csinálom. nem így szokás, nem is ismerek olyat, aki így szokta. általában úgy a megszokott, hogy keretből kiveszi az ember, osztán guggolgat vele. én meg azt vallom, hogy csak annyival guggolok így, amennyit fel is tudok venni. igaz, a lábamnak bőven kevés az, amit fel tudok venni, de legalább tökéletesen ízületkímélő. és egészséges. nem sietünk. aki siet, megsérül. ez tény.

ja és fontos: természetesen ass to the grass, azaz: segg a földig. meg ne állítsd a guggolást fél úton, mert az botrányosan egészségtelen a térdnek. 

IMG_7862.JPG

természetességi faktor: 

- szinte nincs is természetesebb dolog a guggolásnál. nézz csak meg egy babát, mennyi időt tölt guggolásban. sajnos kinevelődik belőlünk idővel, és aztán már nem is tudunk szabályosan, teli talppal leguggolni. meg kell tanulni újra! :D
- de ha szeretnél erősödni, kikerülhetetlen egy idő után a súly. természetesen először az egylábas guggolást kell elsajátítani. de ha már az is nagyon jól megy? akkor egész életedben azt gyakorlod? de nem ám. hanem mindkettőt súllyal nehezíted. :D a kétlábast és egylábast is. legalábbis én így csinálom. csak szépen, fokozatosan.
- természeti példa: egy szép lányra borul épp egy szekrény, de ő sajnos megbotlott, a padlón van, nincs idő ellökni, elhúzni onnan, hát férfiasan be kell állni a szekrény elé. rád borul, és a szép lánynak nem esik bántódása. aztán a lábad erejével vissza kell tolni a helyére a szekrényt. tiéd a szép lány. 

első próbára maximum: 55 kg |
új rekord: 75 kg

ez tökéletesen a felvétel technikámon múlik. amit terveim szerint a profi olimpiai súlyemelő barátom fog nekem megtanítani.

 

fekvenyomás

a Fegyencedzés szerint a világmegváltó ellensége a saját testsúlyos edzésnek. hát őszintén megmondom nektek: nagyon nem. rengeteget segít! úgy, hogy jó ideig nem gyakoroltam az egykezes egylábas fekvőtámaszt - LAZÁN TÖBBET TUDOK, MINT ELŐTTE. és természetesen a támaszmérlegemhez is olyan iszonyatosan hozzáad, hogy elképesztő. 

fekve.jpg(fekvenyomásról most nem készült kép, ezért nézzétek el, hogy az első próbálkozásosat rakom ide.)

természetességi faktor:

- továbbra is csak a legjobb példa: rád esik valami, le kell venni. 
- minden toló mozdulatban nagyon segít, ahogy írtam, tehát ha olyan komoly dolgokat akarsz csinálni, mint a támaszmérleg, érdemes gyakorolni.

 

első próbára maximum: 82.5 kg |
új rekord: 95 kg

 

ezenkívül még egy eredményem van: tarkón guggolás - első próbára maximum: 95kg (fél gugg) - új rekord: 100 kg - teljes, ass to the grass

ami azért érdekes, mert ezt nem is gyakoroltam, meg nem is tervezem hehe

de lehet, hogy az is közrejátszott benne, hogy mindeközben eljutottam az

egylábas guggolásban + 48 kilóig 

 

3593_original.jpg

 

a rekordokat egyébként a program végén, a Thorban döntögettem, két csodás emberke társaságában.

három.jpg

 

PeregPeti - jaj - és az emlegetett filozófus barbár nyári verziója

 

persze, a lényegi lényeg lényege: a képességek:

támaszmérleg - a nyárra az enyém. látni fogjátok a videókban. közelebb vagyok már hozzá, mint az egykezes húzódzkodáshoz.

egykezes húzódzkodás - szintén. bár ezt most új megközelítéssel fogom csinálni. aki olvas, tudja, hogy ez a gyengém. az űzött vad. amilyen nehéz elkapni, annál kedvesebb számomra. meg fogom csinálni. tudom, hogy nagyon sokan vannak, akik ugyanennyit szenvednek vele, ezért is szeretném elsajátítani, hogy ne kelljen ilyen hosszú utat megtenni annak, aki meg akarja kaparintani.

_______________________

NEM EDZÉSRŐL SZÓLÓ RÉSZ:

 

ahogy láthattátok a videóban, kisorsoltuk Kispál barátommal a pólónyerteseket:

akik biony ilyenre jogosultak:

póló.jpg

a fantasztikus Réti Gabriella elképesztő logójából megihletődve a metálkirály Mihályfi-Tóth Alex által készített agyszétkúró szenzációs pólóminta

lesz férfi-női: póló-atléta. mivel jelezte egy pár csodálatos emberke, hogy ők is igényt tartanak rája (ami számomra felettébb jól esik), így gondolkodnom kell azon, hogy hogyan adjak Nektek pólót adócsalás nélkül. :D folyamatban van a procedúra tervezése, de nagyon szívesen várom a javaslatot, hozzáértő embertől!

egy nagyon kedves új nőbarátom, aki egy újságírónő, megkeresett engem, és csinált velem egy interjút a Magyar Narancs című hetilapba. még egyszer köszönöm szépen a lehetőséget.

1545916_471157863013132_207964331_n.jpg

 

na és mi lesz most ezután?

fesztiválteeeeeest program (május végéig) - magyarul zsírtalanítás

erről írok majd részletesebben.

rengeteg nyári videó nyáron (no shit, Sherlock)

könyv - jaj könyv! amely legfontosabb jelzője a hasznosság és a szórakoztatás esszenciája

megmondom őszintén: hatalmas lendülettel kezdtem most el írni. nagyon nagyon sok mindent el akarok mondani benne. erről majd később. 

 

őszinte hálával köszönöm, hogy elolvastad ezt az egészet most. szeretettel üdvözöllek, szép napot kívánok.

Namaste

14 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://jayworkout.blog.hu/api/trackback/id/tr735914002

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Leo91 2014.04.04. 17:26:34

Helló!
Póló majd engem is érdekelne mindenképp!
Egyébként hatalmas motivációt ad, az amit csinálsz, a könyved várhatóan mikor készül el?
Továbbiakban is sok sikert! ;)

jayworkout 2014.04.04. 18:52:41

@Leo91:

:) köszönöm szépen. nyáron mindenképpen kész szeretnék vele lenni.

Fitos Gergő 2014.04.04. 22:30:46

1: Amikor kezdtél "tömegelni", nőtt a súlyod nem letté egyre rosszabb a saját súlyos gyakorlatokban?
2:Egykezes húzódzkodás: hát igen, én is RENGETEGET szenvedek vele, egyszer joban megy, aztán van amikor vissza esik xD- Egyszer tudtam egyet megcsinálni, amikor 5 kilót fogytam 1 hét alatt versenyre(csak úgy érdekességnek)
3: Még jó hogy jobban haladsz a támaszmérleggel :D ha valaki edzi, akkor szerintem egy könnyebb gyakorlat. Onnan gondolom, hogy láttam már 40 full planche fekvőt(lehet,hogy van akinek több is megy), de az egykezes huzi világrekordja 17(még ha megduplázzuk akkor is kevés) Sok szeencsét a további edzéssel :D

jayworkout 2014.04.04. 22:37:26

@Fitos Gergő:
1. de, a húzódzkodáson érződött rendesen. viszont a toló gyakorlatokon egyáltalán nem. meg például az állásból állásba híd is ugyanolyan töklazán megy.
2.nekem eddig a legjobb, ami sikerült, az fél volt :) felétől a tetejéig.
3.most így belegondolva... lehet, hogy igazad van.

brutalfitnessz · http://brutalfitness.blog.hu/ 2014.04.06. 18:01:20

Ez a súlyzós dolog a Thor Gym-ben a Powerbuilder néven futó edzés?

jayworkout 2014.04.06. 21:40:18

@brutalfitnessz: nem, én nem járok a Thorba, csak ez a programvégi rekorddöntögetés volt ott :)

Cyram 2014.04.09. 18:29:06

UD 2.0 mint tavaly? :)

jayworkout 2014.04.09. 21:27:32

@Cyram: bionyám :) csak most tovább. tavaly 3 hétig nyomtam, most 8

Cyram 2014.04.09. 21:30:14

De miért hagyod abba fesztivál után? Ha jol tudom lehet csinalni vele egy olyat is higy menjen le a zir jojjon fel az izom.

Fitos Gergő 2014.04.09. 21:50:10

@Cyram: Olyan nem létezik. Max ha állatira be vagy koxolva.

jayworkout 2014.04.09. 22:37:25

@Cyram: mert ez főleg zsírleszedő és izommegtartó, nem izomépítő. utána normális, természetes kajálás lesz :) persze nem elhízással :)

Cyram 2014.04.09. 22:47:12

Értem. Hát ha szereted az ilyen "diétákat" akkor feltetlen probald ki a leangainst! :D
süti beállítások módosítása