HTML

facebook

jay's workout

Edzés és kajanapló . Fegyencedzés, kettlebell, utcai edzés, irányított böjt és egyebek.

Metálocska

nőies edzés igényesen. 

metálos Workout Girl

Utolsó kommentek

kaja cikksorozat 3 - zsírock

jayworkout 2013.11.14. 19:28

ha lemaradtál az első részről, a szénhidrátokról
és a második részről, a fehérjékről, most még simán bepótolhatod.

kaja.png

harmadik rész: zsírok

 

elöljáróban: már sokszor elhíresztelték mindenről, hogy az a rossz, a média mindig kiválaszt egyet, és kitalálja, hogy most a szénhidrát a gonosz, aztán a zsír a gonosz, aztán a mittoménmi. márpedig a zsírról nagyon nem kéne csúnyán nyilatkozni, mert az emberi szervezet legfontosabb energiaforrásai a különböző zsiradékok. ezenkívül segítik a zsírban oldódó vitaminok felszívódását, állandó szinten tartják testhőmérsékletet. szükségesek a sejthártya felépítéséhez, egyes hormonok működéséhez, valamint a D-vitamin képződéséhez. a kémiai összetétel, a zsírsavak lánchossza, szénatomszáma, meghatározza a zsiradék halmazállapotát és olvadáspontját is. ebben különböznek a zsírok és az olajok. az állati eredetű zsírokban a telített zsírsavak, főleg a palmitin- és a sztearinsav aránya magasabb, ezek szobahőmérsékleten kenhető, szilárd halmazállapotúak. a növényi eredetű zsírokban telítetlen zsírsavak fordulnak elő túlnyomórészt, mint például az egészséges élethez elengedhetetlen, azaz esszenciális linol-, linolénsav (omega-3), vagy arachidonsav (omega-6). ezek a zsiradékok szobahőmérsékleten folyékonyak, ezeket nevezzük olajoknak. a zsírsavakat a szénatomok közötti kettős kötések számával is jellemezzük. a kettős kötést nem tartalmazó zsírsavakat telített zsírsavaknak mondjuk. az egy kettős kötést tartalmazó zsírsavak az egyszeresen telítetlen zsírsavak, az egynél több kettős kötéssel rendelkező zsírsavak pedig a többszörösen telítetlen zsírsavak.

a telített zsírsavak fogyasztását nem szabad túlzásba vinni, az állati eredetűek közül a legtöbbször a sertészsír esetén szokott elszabadulni a buli. a libazsír és a kacsazsír azonban telített zsírokban szegényebb, egyszeresen- és többszörösen telítetlen zsírsavakban pedig gazdagabb, mint más állati eredetű zsírok. ezek a tulajdonságok a szív- és érrendszerre kedvezőbb hatásúvá teszik.

a növényi olajak közül a főzéshez, sütéshez a napraforgó a divat, elég helytelenül. ezért, és a halfogyasztás hiánya miatt van rengeteg embernek omega-3 hiánya.

margarin vs. vaj

telítetlen zsírsavat tartalmazó növényi olajok hidrogénezésével (vízzel keverés és emulgeálás) készülnek a margarinok. az elmúlt évtizedben kutatók felhívták a figyelmet arra, hogy a hidrogénezés folyamata közben emberi egészségre káros zsírsavak, transzzsírsavak is képződnek. ez durván gyilkos dolog, úgyhogy reagáltak is rá a gyártók, a minőségibb termékeken már fel is van tüntetve, hogy transzzsírsav 1% alatt. sokan mégis azt szokták mondani, hogy a vaj a jobb. szerintem meg az a legjobb, ha nem eszel vajaskenyeret, és akkor nem kell ezen gondolkozni. szal egyik se :D HÁH


na most jönnek azok, amiket én tolok

kókuszolaj/ kókuszzsír

kokuszolajzsir.jpg

a legkirályabb előnye az olívaolajjal szemben, hogy rendkívül hőstabil, így kiválóan alkalmas arra, hogy felhasználjuk sütésre és főzésre, mivel magas hőmérsékleten sem bomlik szét a szerkezete.
az olívolajat, ha elkezded forrósítani, akkor kampó van neki. értéktelen lesz és gagyi.
a kókuszzsír viszont a stabilitás következtében lassan oxidálódik, így ellenáll az avasodási folyamatoknak, ezért akár két évig is eltárolhatjuk anélkül, hogy veszítene frissességéből. de addig úgyse fogjuk, mert enni kell. az ízében nem mondanám különlegesnek, inkább semleges. én ezzel sütök- főzök, mert ez zsír!

 

magvak

olajos_magvak_76557421_n.jpgnahát igen. nem olcsó buli, de nagyon jó. illendő lenne enni őket, mert eléggé eredeti táplálékok, és nagyon jót tesznek. nagyon jó leírás itt. mivel nemsokára gazdag leszek, ahogy tervezem, ezért majd mindegyikféléből eszek mindennap. és nagyon zsír lesz, hehe. egyébként a mennyiséggel vigyázz, túl sokat ne egyél egyszerre, mert akkor indul a bakterház.

tökmagolaj, extra szűz olívaolaj

oils.jpg

ezeket most úgy tolom, hogy vettem egy-egy üveggel, és napi egy kiskanál reggel :) azért nagyon jó, mert jobban jössz ki. egy kiskanál tökmagolaj olyan, mintha 100 db tökmagot ettél volna meg. az olívát se lenne olcsó mulatság zabbantani állandóan, így az is jó. éppezért ilyen hidegen sajtolt meg extra szűz dolgok beszerzését tervezem karácsonyra, azaz ezt fogok kérni mindenkitől :D lenmagolaj, szezámmagolaj, mandulaolaj, blablabla, mindenféle egészséges biszbasz, és akkor szép leszek

Namaste!

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://jayworkout.blog.hu/api/trackback/id/tr165633608

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Krisztina Lauermann 2013.12.28. 16:46:51

Van egy nagyon jó olaj,a kendermagolaj,mert ebben mind a 3omega-3,6,9-megtalálható,ami fontos lenne,mert külön-külön nem annyira egészségesek.Ja és ezzel az olajjal is fizetsz-bár ahhoz szerintem drága-mert szintén nem árt neki a magas hőmérséklet.Viszont naponta 1 kanál,és még van oldva az összes omega:)

Krisztina Lauermann 2013.12.28. 16:47:54

Fizetsz helyett főzhetsz -bocs.

Krisztina Lauermann 2013.12.28. 19:31:46

Én köszönöm az inspirációt,cikkeket,de főleg azt,h te ilyen fiatalon ennyire tájékozott vagy és egészségesen tudsz élni,ami a mai világban nem könnyű.Viszont te bebizonyítod,nem lehetetlen,emellett ugyanolyan laza,vicces,na és kreatív vagy,mint a mai fiatalok.Tökéletes egyensúly:)Jó lenne,ha mindenki ilyen lenne.

jayworkout 2013.12.28. 20:20:49

@Krisztina Lauermann: nagyon szépen köszönöm, jól esnek a szavaid :)