HTML

facebook

jay's workout

Edzés és kajanapló . Fegyencedzés, kettlebell, utcai edzés, irányított böjt és egyebek.

Metálocska

nőies edzés igényesen. 

metálos Workout Girl

Utolsó kommentek

Lazar Angelov

jayworkout 2014.01.04. 18:43

szeretnék eloszlatni egy kis ködöt. létezik egy sztereotípia, miszerint aki edz, "gyúr", izmos, az buta. merthogy mérettel kompenzálja az agya méretét.

kérdem én:

buta ember az, aki mozog? 
buta ember az, aki egészségesen táplálkozik?
buta ember az, aki a szabadidejében azzal foglalkozik, hogy fejlessze magát? 
buta ember az, aki sok-sok könyvet elolvas az egészségről, mozgásról és így biológiai tudását fejleszti?
buta ember az, aki előre megtervezi, hogy mit szeretne enni, precíz pontossággal, mert neki fontos az egészsége és teljesítménye?
buta ember az, aki a rendszeres mozgást, előre betervezett edzését nem szívesen hagyja ki?
buta ember az, aki nem hetek, hónapok, de ÉVEK kitartó munkájával saját magának tetszőre kifejleszti a testét, erejét?

 

felkialtojel3.jpgaz, hogy te találkoztál már agyatlan, buta testépítővel, aki arrébb lök és rád mordul, mint egy állat, az nem azt jelenti, hogy minden egyes sportoló ilyen! 

ez pontosan olyan, mintha azt mondanád, hogy minden norvég ember erőszakos, mert te többször is jártál Norvégiában, és legtöbbször erőszakosak voltak veled. de ezt így ki lehet jelenteni? akkor is ha x millió norvég közül csak 5-tel találkoztál?

nézd meg Arnoldot: nemcsak kiváló színész, hanem olyannyira intelligens, hogy kormányzó is volt, hét évig.

egy másik dolog:

"ez egy szteroid huszár."
úgy véled, hogyha te most kapnál szteroidot, beadnád magadnak, akkor két hét múlva úgy néznél ki, mint Arnold? vagy akár egy év múlva? megsúgom neked: nem.

a szteroidokat azért kezdték el használni a kezdetekben, mert már a genetikai potenciálukat súrolták, "kimaxolták" magukat, és ezt a potenciált akarták egyre kijjebb és kijjebb tolni, amíg csak lehet, hogy továbbra is fejlődhessenek.

ettől függetlenül az előbb közölt képek mögött megszámlálhatatlan óra munka, odafigyelés és szinte végtelen kitartás lapul. NE keverjük össze azokkal a balfaszokkal ezeket a kivételes sportolókat, akik edzés előtt veszik meg a szteroidot és attól várják a csodát, és már az elejétől nyomják.

én nem értek egyet a szteroidhasználattal. véleményem szerint nyugodtan közelítsünk csak egész életünkben a genetikai potenciálunkhoz természetes módon, és igen, ez azzal jár, hogy idővel egyre kisebb lépésekben tudunk fejlődni, de sebaj.

azonban

 

elindult egy új forradalma mostanság a testépítésnek, amit úgy kezdtek nevezni, hogy esztétikus testépítés (aesthetic body building, aesthetic fintess).

ezek a sportolók a legbelül kódolt, legvonzóbb arányokat és méreteket célozzák meg.

figyelem: itt már nem az a lényeg, hogy mindenkinél nagyobb legyen a bicepszed és a combod, hanem az, hogy a magasságodhoz, a genetikádhoz képest a lehető legtökéletesebben, legarányosabban nézzél ki. 

ez az a felépítés, amire jó ránézni, amit férfiasnak, erősnek, legyőzhetetlennek látunk.

és véleményem szerint ennek a vonalnak a legnagyobb képviselője máig az az ember, akinek a fizikumánál tökéletesebbel jómagam még nem találkoztam. 

Lazar Angelov

 

ez a bolgár sportoló 1984. szeptember 22-én született, tehát még 30 éves sincs. de mára világhírű, több milliószor látták a videóit youtubeon, egy milliónál is több követője van a facebookon.

lazar angelov (10).jpg

gyermekként szegény volt, és nagyon sokszor elájult a városi buszon, mert nem volt mit ennie. az egyik TV csatornájuk elkezdett NBA meccseket közvetíteni, ő pedig ezzel az álommal élt minden nap. a legnagyobb vágya volt, hogy bekerüljön az NBA-be, és ott játsszon a nagyok között, akiket mindig látott a tévében. 10 évig profi kosárlabdázó volt Bulgáriában. élete legkeményebb pillanata volt, amikor rájött, hogy ez az álma elúszott. egy sérülés végleg véget vetett kosárlabdázó karrierjének. 

lazar angelov (6).jpg

18 éves korában másfél évre bevonult a katonaságba, ahol rátalált életcéljára: a testépítésre. a katonaság után biztonsági őrként és személyi edzőként dolgozott, hogy megfelelő jövedelemhez juthasson, de még így sem volt elegendő pénze a testépítéshez. havi 200$-t (45.000 Ft-ot) keresett, de nem adta fel. lehetőségeihez képest edzett, evett és próbálta kihozni magából a legjobbat. ő akart lenni a legjobb, így csak ezt tehette. néhány keményen átbulizott év után rájött, olyan életmóddal nem lehet véghez vinni a tervét. egy interjúban elárulta 2012-ben, hogy akkor már több, mint egy éve nem volt semmilyen szórakozóhelyen.

lazar angelov (7).jpg

szeret otthon pihenni, a természetbe járni és zenét hallgatni. a célja: a csúcs elérése a fitnesziparban, világszinten. boldog attól, amit csinál. szereti látni, ahogy fejlődik napról napra. úgy gondolja, hogy soha nem lesz elégedett magával. 2012-ben 180.000 rajongója volt a facebookon, ma 1.017.905.

lazar angelov (1).jpg

általában nem ünnepli a születésnapját, de a 28.on úgy döntött, hogy különleges módon fogja: adományozott árva gyererkeknek és meglátogatta őket, mert meg akarta mutatni a követőinek, hogy hogyan kell viselkednie egy igazi atlétának a termen kívül. bevallása szerint egyedül kevés megváltani a világot, de követőit talán nagyon nemes célokra is rábírhatja így.

weboldalán és interjúiban kihangsúlyozza, hogy nem használ szteroidokat, és mindenkit arra biztat, hogy ezek igénybevétele nélkül hozzák ki magukat a legjobbat. láthatjuk, nem egy, de nem is két év alatt pattintotta így ki magát, hanem 10 kemény év munkája van ebben a testben. 

lazar angelov (2).jpg

egy interjúban ezt mondta: " a legtöbb ember azt hiszi, hogyha elérted a testet, amit mindig is akartál, akkor utána minden könnyen jön. valójában az egész legnehezebb része: fenntartani a fizikumodat hosszú időn keresztül és még tovább. legalább annyi erőfeszítésbe kerül nekem megtartani ezt, mint amennyi a felépítéséhez kellett. 100%-ot kell beleadnom. ha elkezdenék úgy élni, mint a legtöbb ember, igen hamar kijönnék a formából. a legtöbb ember azt hiszi, hogy mindent belead, de valójában messze vannak attól; azt mondják mindent 100%-osan csinálnak, mégsem működik nekik a dolog. miután megtudják, hogy egyetlen nap hogy telik az életemben, rájönnek, hogy az erőfeszítéseik feleakkorák sincsenek, mint amekkorák lehetnének."

- mi motivál még Téged ennyi idő után is arra, hogy folytasd tovább, és keményebben toljad?
- " a motivációm a rajongóimtól jön, akik támogatnak nap, mint nap és a klienseimtől, akiknek segítettem megváltoztatni az életmódjukat és a testüket."

lazar angelov (4).jpg

- mi a következő célod?
- "a mozgást, edzést, fitneszt, testépítést az egész világon terjeszteni, megmutatni, elősegíteni amennyire csak lehet. "

- mi az edzés filozófiád?
- " mindig is a nehéz edzéseket szerettem. tök mindegy, hogy tömegelés van, vagy szálkásítás, én nehezet fogok emelni. ha egy naturál atléta vagy ektomorf testalkattal (az én testtípusom valójában az ektomorf és mezomorf keveréke) akkor nehéz súlyokat kell használnod a jó izomsűrűséghez. én csak egy izomcsoportot edzek egy nap, mert gyakran edzek, egy héten legalább 6-szor. csak akkor pihenek, ha valóban úgy érzem, hogy pihenésre van szükségem. 
a legtöbb gyakorlatom minden alkalommal más.csak az alap gyakorlatok maradnak mindig: a guggolás, a fekvenyomás és az elemelés, de ezeket is próbálom mindig más variációban csinálni. észrevettem, hogy a legtöbb személyi edző és professzionális fitnesz modell mindig próbálja a gyakorlatokat változtatgatni, hogy mindig új stressz érje az izmokat, így mindig fejlődjenek. különféle technikákat alkalmaznak, amik néha messze viszi őket az alapszabályoktól, például attól, hogy a legjobb az 5-8 ismétlés tartományában maradni a leghatékonyabb izom hipertrófia érdekében, vagy attól, hogy egy-egy gyakorlatnál csak simán növelni kell a súlyt mindig egyre feljebb. szóval próbálok én is apró változtatásokat eszközölni amellett, hogy tartom magam a testépítés fő elveihez."

lazar angelov (8).jpg

- melyik a kedvenc kardió edzésed?
- " a sima kardiót szeretem és a sprinteket. de ezeket semmiképpen sem teremben, hanem inkább a természetben. még akkor is, ha hideg van kint.
nagyjából ugyanannyit futok mindig, és próbálom gyorsabban lefutni, mint az előző alkalommal. például futok 100 m sprintet, aztán 1 percig sétálok, majd megint sprint, és ez így megy tovább néhányszor. nem kardiózok hosszú ideig, mert úgy vettem észre, hogy izmot veszítek, ha így teszek. ugyanez a tapasztalatom a HIIT-el is. legtöbbször nem tart egy ilyen edzésem tovább 20 percnél, és ezt ajánlom a többi ekto-mezomorfnak is."

- szoktál tömegelni és szálkásítani, vagy egész évben ilyen száraz vagy?
- " tömegelek, mert nemcsak nagyobb, de erősebb is szeretnék lenni. ezért télen megy a tömegelés, ilyenkor a testzsírom 10-12%-ig is felmegy és a lehető legnehezebb súlyokat emelem, amiket csak tudok, hogy minél több tiszta izom feljöjjön rám. már szinte a maximum potenciálom közelében vagyok, de ahogy az erőt növelem, az azt jelenti, hogy az izmot is tudom, így minden évben tudok egy kis minőségi izmot építeni. ha valaki eléri a genetikai potenciálját, eszméletlenül nehéz további izmot pakolni magadra, természetesen persze, ha nem használsz anabolikus szteroidokat. de én ilyenekkel nem élek, így nehéz dolgom van. a kezdőknek azért könnyű, mert gyakorlatilag bármilyen edzés stressz az izmoknak, és azonnal növekedni kezdenek. később sajnos már nincs így. idővel nagyon komolyan kell tervezni mind az edzést, mind az étkezést."

lazar angelov (5).jpg

- mi volt a legnagyobb teljesítményed eddig a fitnesziparban?
- " az a tény, hogy azt csinálom, amit szeretek és az, hogy motiválok embereket arra, hogy mozogjanak. ez az, ami fontos nekem. a Mutated Nation és Nike szponzorációknak szintén nagyon örülök. sok weboldal megválasztott engem a legesztétikusabb fizikum és a legjobb fitnesz modell címre 2012-ben, ez is sok önbizalmat és örömöt adott nekem. a bulgáriai Men's Health magazinban is készítettek velem egy interjút, ez is sokat jelent nekem. de a legnagyobb dolog, hogy motiválom az embereket és segítem átváltoztatni a testüket. ez az, amiért élek."

- mi a 3 legfontosabb tipped azoknak, akik az álom formájukat akarják elérni?
- " 1. legyél türelmes. " Róma sem egy nap alatt épült fel
    2. legyél következetes az edzésterveddel és az étkezéseddel
    3. ne add fel soha, még akkor sem, ha akadályba ütközöl."

- kedvenc mondás?

hogy elérd, amit mások nem, olyat kell tenned, amit mások nem!

 

lazar angelov (1).png

 

9 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://jayworkout.blog.hu/api/trackback/id/tr735733460

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincs Többé Jófiú 2014.01.04. 19:01:31

Egy igazi testépítő nem lehet buta. Aki tudja, hogy konkrétan mit eszik, mennyi kalóriát, mekkora makronutriensekkel, és ezt mikor érdemes, és milyen hatásokat vált ki a testében konkrétan, az messze tudatosabb és "okosabb", mint az átlagember. Aki ki van gyúrva, azon látszik a kitartás, és az akaraterő. Látszik a számtalam óra kemény munka és a belefektetett energia, és minden "izomagyú" férfi, a testével már megmutatta, hogy képes elérni a céljait. Nem olyanról beszélek, akinek kockás a hasa, mert genetikailag sovány, és nem is arról, aki fél év alatt szteroidokkal pumpálta magába az erőt. Egy perc tiszteletet adjunk testépítő társainknak, akiket kinevetnek, mert odafigyelnek rá, hogy mit esznek, akik feláldozzák szabadidejüket az edzés oltárán, és akik lemennek akkor is, ha fáradtak, és nincs kedvük. Akik ismerik a teljes hormonrendszeri, emésztési, biomechanikai működésüket, regenerálódási fázisaikat, és a legkülönbözőbb edzéselvekből kitapasztalják évek alatt a nekik megfelelőt. Azoknak, akik minden hónapban annyi pénzt költenek táplálékkiegészítőkre, mint mások bulizásra.
Megérdemlik a tiszteletet.

szemétpasi 2014.01.04. 19:22:28

@Nincs Többé Jófiú:
Ebben igazad van, csak sajnos ebből van a kevesebb. Sajnos amíg még jártam edzőterembe és nem kezdtem el saját testsúlyos edzeni főleg olyanokkal találkoztam akik tolták keményen a szereket, vagy ész nélkül tömegnöveltek, majd csodálkoztak, hogy fáj mindenük és formátlanok. Ezeket is épp ugyan úgy testépítőnek hívják, pedig kontárok. Nagyon kevés olyan embert ismerek akinek valósak az eredményei és pl 1-2 hét után sem zuhan össze látványosan.

Palásti Imre 2014.01.04. 22:26:47

Köszi Jay ez egy hiánypótló írás lett.
Annak viszont külön örülök hogy megtudtam, hogy ő is ekto-mezomorf szóval van hova fejlődnöm :D

jayworkout 2014.01.04. 22:39:12

@Nincs Többé Jófiú: így-így. nagyon szép megfogalmazás.

@Palásti Imre: ;)

vaczkor 2014.01.05. 15:20:58

Wow, nem semmi. Én csak most kezdtem, de látom, hogy te/ti eléggé keményen nyomjátok!
Ha van esetleg tanácsod akkor az welcome!
gymspiration.blog.hu/

jayworkout 2014.01.05. 21:17:20

@vaczkor: hajrá! miért nem lehet hozzászólni nálad? :)

Nand 2014.01.06. 13:24:00

Nem buta, csak még fiatal.
Mindez szép és jó, csak azt a rengeteg időt érzem egy kicsit "elfecsérelve". Valahogy én még mindig az ész feljebbvalóságában hiszek, mint a testében. Egyáltalán nem gondolom, hogy fölöslegesen csináljátok, csak annyi sok más fontos dolog is van: olvasás, nyelv, művelődés, család, sportnak azon fajtái, ahol a csapatmunkában van lényeg, nem az egyéni teljesítményben.
Arnold Sch. csapnivaló színész, és az, hogy kormányzó lett nem feltétlenül jelenti azt, hogy intelligens. Inkább népszerű. Maradjunk annyiban, hogy egyáltalán nem ismerjük az amerikai viszonyokat.
Ez a fickó meg véleményem szerint messze van az esztétikustól. Erről a zsírmentes testről az jut eszembe, hogy vajon hány éven keresztül koplaltatta magát ilyenre. Kb mint Rubint Réka, akiről a nagy egészség meg fittség közben még a nőiesség szimbóluma is elfogyott. Elég messze van az egészségestől.

jayworkout 2014.01.06. 19:11:27

@Nand: kedves Nand! ahhoz a részhez szólnék hozzá, hogy időfecsérlés: nem feltétlenül. persze van olyan, akinek annyira ez az élete, hogy mással nem foglalkozik, az tényleg hülyeség. de jómagam például napi 0.5-1 órát edzek, kb. 1 órát főzök. tehát a 16 ébren töltött órámból a testemre kettőt szánok. ezenkívül gitározom, tanulok, olvasok, meditálok minden nap.
és ami nagyon fontos: a fizikai és szellemi munka kiegyensúlyozza, segíti egymást. ha egész nap csak tanulsz, olvasol, ülve dolgozol, akkor hogy felfrissítsd magad, a legjobb, amit tehetsz, hogy mozogsz. :) ugyanez fordítva: ha kiedzetted magad, telement a fejed oxigénnel, akkor készen állsz a szellemi tevékenységre.

Nand 2014.01.07. 07:52:39

@jayworkout: Teljesen igazad van, az időfecsérlés dolgot se értem szó szerint. Csak amikor leírják, hogy ez a test évtizedekeken át tartó heti hat edzésének az eredménye, akkor felmerül bennem, hogy mennyi más esetleg hasznosabb dologgal is tölthette volna az idejét.
Az említett 1 óra meg persze kevésnek tűnik, de ha az ember levonja a 24 órából, az alvásidőt, a kötelező utazással töltött időt, a munkával/tanulással töltött idő időt etc, lehetne még hosszan sorolni, akkor rájön, hogy van naponta 1-3 óra szabadideje, tehát 33-100% szabadidőt tölt testedzéssel.