HTML

facebook

jay's workout

Edzés és kajanapló . Fegyencedzés, kettlebell, utcai edzés, irányított böjt és egyebek.

Metálocska

nőies edzés igényesen. 

metálos Workout Girl

Utolsó kommentek

magyar [saját testsúlyos edzés] - szótár

jayworkout 2013.06.19. 16:49

goku-1.jpg

nem tudom, ti hogy vagytok vele, de engem kifejezetten zavar a helyesírási pontatlanság.
(nagybetűvel kezdjük a magyar mondatot, pont én beszélek helyesírásról? - én ezt tudom, de már többször is kifejtettem álláspontom, miszerint az írásjelek egyértelművé teszik egy mondat lezárását, tehát fölösleges kétszeresen jelezni, hogy új mondat jön, és a nagybetűt én a Fontos dolgok kifejezésére használom. lázadok.)

vigyzáat.png

viccet félretéve, esedékesnek érzem egy ilyen nagyon-kis szótár létrehozását. az áthúzott rossz példákkal sajnos többször is találkoztam. elsőre talán megmosolyogtató, később azonban már zavaró. helyesen írni menő! próbálkozhatna vele mindenki

most leírok pár kritikus szót, amit sajnos nagyon sokan nem tudnak/ akarnak megjegyezni

HÚZÓDZKODÁS - nem húzószkodás, húzóckodás, huzockodás, húzózkodás
TOLÓDZKODÁS - nem tolószkodás, tolóckodás, tolózkodás
GUGGOLÁS - nem gugolás
FEKVŐTÁMASZ - nem fekfőtámasz

másrészt sokszor sokan a gyakorlatok angol nevét használják, ez mondjuk érthető, mert ezeket ismerjük jobban. de itt vannak a magyar kifejezések azoknak, akik szeretnek magyarul beszélni, és nem azt írni, hogy "felemeltem magam front leverbe" vagy "sikerült kitartani a planche-t"

street workout/ ghetto workout - utcai edzés/ gettó edzés
calisthenics - a saját testsúlyos edzés művészete
front lever - elülső mérleg/ mellső függőmérleg

back lever - hátsó mérleg/ hátsó függőmérleg
side lever/ human flag/ press flag - oldalsó mérleg/ emberi zászló/ eltoló zászló/ zászló
clutch flag - átkulcsoló zászló
elbow lever - könyöktámasz/ könyökmérleg
planche - támaszmérleg (széles kéztartással fecske)
plank - palánk
CTI - Close To Impossible - közel lehetetlen (a gyakorlat)
dragonflag/ dragonfly - sárkányzászló/ (szitakötő)
manna - magas támasz ülőtartás
muscle up - őrszem húzódzkodás/ feltornázkodás/ kitekintés/ (abzug)
windshield wipers - ablaktörlő (lábemelés)
hold - tartás

tiger band - tigris karhajlítás (fekvőtámasznál, kézenállásba nyomásnál, vagy előredőlve)

 

Namaste!

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://jayworkout.blog.hu/api/trackback/id/tr725369187

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nand 2013.06.21. 09:33:44

Szia! A te logikád alapján nagyon is helyesek az áthúzott példáid. Egyértelműek, csak éppen nem helyesek. Maradjunk annyiban, hogy sokakat ugyanúgy zavar a te kisbetűs mondatkezdésed, mint téged például a tolóckodás.
Érdekes, a szélvédőt én windscreennek tudtam, de most nézem, hogy a te változatod is teljesen helyes.
Üdv!

jayworkout 2013.06.21. 09:58:06

@Nand: az én meglátásomban a kis kezdőbetűs mondatok nem feltétlenül a tudatlanságot jelzik (gondolj csak a facebook csetre, ott sem kezded minden mondatod nagy betűvel, legalábbis ilyennel ritkán találkozom.)
sajnálom, ha zavar.

igen, úgy is szokták használni :)
üdv

Nand 2013.06.21. 15:26:15

Tudom, hogy nem tudatlanság. Alapvetően nem zavar, csak kár vele elrontani a blogot. Nincs facebook regisztrációm. (Én meg így lázadok... :-))
süti beállítások módosítása